Yönetmelik

T.C.

MANİSA SARUHANLI BELEDİYESİ

İŞLETME ve İŞTİRAKLER MÜDÜRLÜĞÜ

ÇALIŞMA USUL ve ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak Amaç

MADDE 1 – Bu yönetmeliğinin amacı; Saruhanlı Belediye Başkanlığı İşletme ve İştirakler Müdürlüğü’nün teşkilat yapısı, görev, yetki, çalışma usul ve esaslarını belirleyerek hizmetlerin daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlamaktadır. Kapsam

MADDE 2 – Bu yönetmelik İşletme ve İştirakler Müdürlüğü bünyesindeki personelin görev, yetki ve sorumlulukları ile müdürlüğün çalışma usul ve esaslarını kapsamaktadır.

Hukuki Dayanak

MADDE 3- Bu yönetmelik 03/07/2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanunu 15/b maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

İKİNCİ BÖLÜM

Kuruluş, Tanımlar ve Organizasyon Yapısı Kuruluş

MADDE 4- Saruhanlı Belediye Başkanlığı İşletme ve İştirakler Müdürlüğü; 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 48. Ve 22.02.2007 tarihli 26442 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren “Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik” hükümlerine göre hazırlanmıştır. Tanımlar

Madde 5 – Bu yönetmelikte geçer;

a- Belediye : Saruhanlı Belediyesini,

b- Başkan : Saruhanlı Belediye Başkanını,

c- Başkan Yardımcısı : Saruhanlı Belediyesi İşletme ve İştirakler Müdürlüğü’nün bağlı bulunduğu başkan yardımcısını,

d- Müdürlük: Saruhanlı Belediyesi İşletme ve İştirakler Müdürlüğünü,

e- Müdür : Saruhanlı Belediyesi İşletme ve İştirakler Müdürünü,

f- Personel : Saruhanlı Belediyesi İşletme ve İştirakler Müdürlüğü’ne bağlı çalışanların tümünü,

g- Norm Kadro : Belediye ve bağlı kuruluşları ile mahalle idari birlikleri norm kadro ilke ve standartlarına dair yönetmeliğini,

h- Yönetmelik : İşletme ve İştirakler Müdürlüğü görev ve çalışma yönetmeliğini ifade eder.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Personel Yapısı, Görev, Yetki ve Sorumluluklar Personel Yapısı

MADDE 6 : Müdürlük, 1 müdür ve norm kadro standartlarına uygun nitelik ve sayıda personel ile görev yapar. Belediye Başkanının görevlendirdiği Başkan Yardımcısı’na bağlı olarak çalışmalarını sürdürür. İşletme ve İştirakler Müdürlüğü’nün Görevleri

MADDE 7 : İşletme ve İştirakler Müdürlüğü, bu yönetmelikte sayılan görevleri ve 5393 sayılı Belediye Kanunu’na dayanarak Belediye Başkanı ve kendisine verilen tüm görevleri, ilgili mevzuat ile Belediye Başkanı ve/veya diğer üst yönetimin belirleyeceği esaslar çerçevesinde, staratejik plan, yıllık performans programı, yatırım programı bütçesine uygun olarak Başkanlık makamının emir ve direktifleri doğrultusunda gerçekleştirmeye yetkilidir.

a- Müdürlük ile ilgili her türlü iş ve işlemleri yürütmek,

b- Belediye bünyesindeki sosyal ve iktisadi işletmelerin (düğün salonu, kafe vb) mal ve hizmet alım işlemlerini yapmak,

c- Müdürlüğün faaliyet konularına ilişkin mevzuatı takip etmek ve mevzuatın gereklerine süresi içinde yerine getirmek,

d- Stratejik plana, yıllık performans programına, yatırım programına ve müdürlük bütçesine uygun olarak çalışmalarını yürütmek,

e- Müdürlükçe yapılan işlemlerin kayıtların tutulmasını sağlamak, arşivlenmesini, korunmasını sağlamak,

f- Belediye işletmeleri ile ilgili tüm iş ve işlemleri yürütmek,

g- İç kontrol sistemi kapsamında yürütülen eylem ve çalışmaları takip etmek ve uygulamak,

h- Belediye Başkanı tarafından kendisine verilen tüm görevleri kanunlar çerçevesinde yerine getirmek Müdürlüğün Sorumluluğu

MADDE 8 – İşletme ve İştirakler Müdürlüğü, kendisine verilen görevleri yürütürken, işlemlerini kanun, tüzük, yönetmelik ve diğer mevzuata uygun olarak yapmak ve neticelendirmekten sorumludur. Müdürün Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 9 – Müdür; ilgili mevzuatlar ve Belediye Başkanlığı genelge, bildiri, prensip kararları ve talimatlar çerçevesinde yöneticilik görevlerini yerine getirir.

a- Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili ve sorumlu olan kişidir.

b- Müdürlüğün harcama yetkilisi olup müdürlük performans programını ve bütçesini oluşturmakla yükümlüdür.

c- Müdürlük bünyesinde görevli tüm personelin amiridir.

d- Müdürlüğü Başkan Makamına karşı temsil eder.

e- Müdürlüğün sevk, idare, disiplin, düzen, denetim ve koordinasyonundan sorumludur.

f- Müdürlüğün personeli arasında görev dağılımı yapar.

g- Müdürlük personelinin özlük hakları ile ilgili yetkisi dahilinde işlemleri yürütür.

h- İşletme ve İştirakler Müdürlüğü ile diğer müdürlükler arasında koordinasyonu sağlar.

i- Mevzuatın gerektirdiği diğer görevleri yerine getirir.

Personelin Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 10 – İşletme ve İştirakler Müdürlüğünde görevli personelin görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır:

a- Müdür tarafından yapılan iş bölümü doğrultusunda verilen görevleri yerine getirir.

b- Müdürlüğün faaliyetleri ve personeli ile ilgili yazışmaların takibini yapar.

c- Müdürlük yazışmalarını hazırlar, müdürlüğe gelen yazışmalar ile giden yazışmaların gerekli yerlere ulaşmalarını sağlar.

d- Gelen ve giden yazışmalar için standart dosya planına göre dosya tutar.

e- Büro ve kırtasiye malzemeleri ihtiyaçlarını tespit ederek teminlerini sağlar.

f- Müdürlük ayni ve demirbaş işlerini takip eder.

g- Müdürlük bütçesinin kullanılmasının gerekli olduğu durumlarda ilgili tahakkuk işlemlerini yapar.

h- Müdürlük bütçesini, her yıl belirtilen takvim içerisinde düzenler, müdürün ve Başkan Yardımcısının onayına sunar.

Taşınız Kayıt Yetkililerinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 11 – Taşınırlara ilişkin tüm iş ve işlemlerinden aşağıdaki şekliyle yerine getirilmesinden taşınır kayıt yetkilileri sorumludur.

a- Harcama birimleri tarafından edinilen taşınırlardan, ilgili taşınır yetkilisinin kayıt işlemlerini yapmak üzere; muayene ve kabulü yapılanları, cins ve niteliklerine göre sayarak, tartarak, ölçerek teslim almak, doğrudan tüketim ve kullanıma verilmeyen taşınırları sorumluluğundan ambarlarda muhafaza etmek. Muayene ve kabul işlemi hemen yapılamayan taşınırları kontrol ederek teslim almak, bunların kesin kabulü yapılmadan kullanıma verilmesini önlemek.

b- Taşınırların tüketilmek suretiyle çıkış işlemlerinin kayıtlarını tutmak, bunlara ilişkin belge ve cetvelleri düzenlemek ve taşınır hesap yönetim cetvellerini belediye kolsolide görevlisine göndermek.

c- Taşınırların yangına, ıslanmaya, bozulmaya, çalınmaya ve benzeri tehlikelere karşı korunması için gerekli tedbirlerin alınmasını sağlamak.

d- Ambarda çalınma veya olağan üstü nedenlerden dolayı meydana gelen azalmaları harcama yetkilisine bildirmek ve gerekli işlemleri yapmak.

e- Ambar sayımını ve stok kontrolünü yapmak, harcama yetkilisince belirlenen asgari stok seviyesinin altına düşen taşınırları harcama yetkilisine bildirmek.

f- Kullanımında bulunan dayanıklı taşınırları bulundukları yerde kontrol etmek, sayımlarını yapmak ve yaptırmak.

g- Müdürlüğün malzeme ihtiyaç planlamasının yapılmasında harcama yetkilisine yardımcı olmak.

h- Kayıtlarını tuttuğu taşınırların yönetim hesabını hazırlamak ve harcama yetkilisine sunmak.

i- Taşınırların elektronik ortamda takibi için yapılacak programa her türlü veri girişi yaparak buradaki verileri sürekli güncel halde tutmak.

j- Taşınır Mal Yönetmeliği’nce verilen diğer görevleri yapmak.

Taşınır Kontrol Yetkilisinin Görev ve Sorumlulukları

a- Taşınır kayıt ve işlemleri ilgili olarak düzenlenen belge ve cetvellerin mevzuata ve mali tablolara uygunluğunu kontrol etmek.

b- Harcama birimi taşınır mal yönetim hesabı cetvelini imzalayarak harcama yetkilisine sunmak.

Organizasyon Şeması

İŞLETME VE İŞTİRAKLER MÜDÜRLÜĞÜ ORGANİZASYON ŞEMASI

Belediye Başkanı Belediye Başkan Yardımcısı

İşletme ve İştirakler Müdürü

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Yönetmelikte Yer Almayan Hususlar, Yürürlük ve Yürütme Yönetmelikte Yer Almayan Hususlar

MADDE 12 – Bu yönetmelikte yer almayan hususlarda yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.

Yürürlük

MADDE 13 – Bu yönetmelik 5393 sayılı kanunun 18.maddesi “m” bendi gereği Saruhanlı Belediye Meclisi’nde kabul edildikten sonra Belediye Resmi İnternet Sitesi’nde (www.saruhanli.bel.tr) yayımlandıktan sonra yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 14- Bu yönetmelik hükümlerini Saruhanlı Belediye Başkanı yürütür.